Upišite se u bazu

Proširena primjena izmjene Kolektivnog ugovora za ugostiteljstvo

Ministar rada i mirovinskog sustava donio je odluku o proširenju primjene Dodatka I. o izmjenama i dopunama Kolektivnog ugovor ugostiteljstva, slijedom koje za sve obrtnike i druge poslodavce obveza obračuna viših osnovnih plaća započinje od 1. lipnja 2019. godine.

Kolektivni ugovor ugostiteljstva sklopljen je u ožujku 2018. godine te je izmijenjen u veljači ove godine i tako izmijenjen postao je obavezan za potpisnike i sve njihove članove od 1. travnja 2019. godine. Potpisnici su Sindikat turizma i usluga Hrvatske i Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije sa strane radnika te Hrvatska udruga poslodavaca u ime svojih članova poslodavaca.

Izmjena se odnosi na povećanje najmanjih iznosa osnovne plaće za tipične poslove razvrstane u tri grupe:

GRUPA SLOŽENOSTI POSLOVA TIPIČNI POSLOVI Kol. ugovor (NN36/2018) Dodatak I.* (NN28/2019)
I. JEDNOSTAVNI POSLOVI

Pokazuje osnovno znanje. Potrebne osnovne vještine za obavljanje jednostavnih rutinskih poslova.

 

npr. kao što su poslovi sobarice, nosača prtljage, i drugi slični poslovi

3.440,00 kn 3.750,00 kn
II. MANJE ZAHTJEVNI POSLOVI

Pokazuje i koristi osnovno znanje na određenom području, koristi vještine za obavljanje zadataka. Pomoću jednostavnih sredstava za rad obavlja manje složene poslove.

 

npr: kao što su poslovi pomoćnog konobara, pomoćnog kuhara, pomoćnog recepcionara, pomoćnog slastičara i drugi slični poslovi

3.900,00 kn 4.100,00 kn
III. ZAHTJEVNIJI POSLOVI

Primjenjuje znanje na određenom području, preuzima odgovornost za izvršenje zadataka uz ograničenu samostalnost u radu.

 

npr: kao što su poslovi konobara, kuhar, slastičara, recepcionara i drugi slični poslovi

4.700,00 kn 4.950,00 kn

*https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2019_03_28_601.html

Hrvatska obrtnička komora na prijedlog proširenja se očitovala ukazujući da HOK, a time niti obrtnici nisu bili uključeni u pregovaranje o novim iznosima osnovne plaće te ističući problem pronalaska radne snage te neizvjesnost s kojom se ugostitelji susreću početkom turističke sezone, ali sve ozbiljnije i tijekom cijele godine.

Kako je ministar rada odlučio proširiti primjenu Dodatka I. Kolektivnom ugovoru ugostiteljstva, tako njegova primjena postaje obvezna za sve poslodavce koji zapošljavaju radnike u djelatnosti ugostiteljstva i to počevši od 1. lipnja 2019. godine.

Do tada, za sve obrtnike obavezan je Kolektivni ugovor iz ožujka 2018. godine čija je primjena proširena počevši od 7. lipnja prošle godine.

Partneri Udruženja obrtnika Opatija

Povezane novosti

Novi ciklus INFO dani HBOR-a
Novi ciklus individualnih razgovora za poduzetnike s voditeljicom Područnog ureda HBOR Područni ured za Primorje i Gorski kotar, Vesnom Bartolović Stančić započeo je 05. studenog 2026. i biti će organizirani u mjesečnim intervalima. Svi zainteresirani poduzetnici ili oni koji to planiraju postati,  mogu se prijaviti za besplatno stručno savjetovanje o mogućnostima kreditiranja, odnosno financiranja investicijskih […]
Počeo je novi ciklus interaktivni edukacija poslovnog bon-tona i unapređenja poslovanja by Kopše cosulting
Interaktivna edukacija na temu “ POSLOVNO PROFESIONALNO PONAŠANJE ili POSLOVNI BONTON “ održana je 03.11. 2026.godine u prostorijama Udruženja obrtnika Opatija , kojom je započeo novi ciklus interaktivnih edukacija unapređenja poslovanja. Edukacije u vidu interaktivnih radionica za poboljšanje vlastitog poslovanja i vještina komuniciranja vodi naš obrtnik Bojan Kopše, stručnjak za strategijski i organizacijski razvoj u trajanju […]